Social media content wat werkt

door | mrt 22, 2022 | Designen, Social media | 0 Reacties

Een Instagram-account heb je heel snel aangemaakt. Maar daarna begint het pas. Hoe krijg je volgers? Hoe en wat gaan we posten? Heb je wel genoeg content om te posten? Om voor de doelgroep relevant te zijn én te blijven kan knap lastig zijn. Ik heb hier een aantal tips die goed werken!

Aan de slag met maken van content

Voordat je aan de slag gaat met het maken van content moet je eerst je strategie bepalen. Wat is jouw verhaal? Wie is jouw doelgroep(en)? En wat wil je precies bereiken met je Instagram page? Zodra je strategie staat kan je aan de slag met het maken van je content. Wat valt er onder content? Heb jij blogs geschreven op je website met mooie foto’s? Heb je coole bedrijfsfoto’s en video’s en mooie productfoto’s? Zo niet (kan je altijd mij nog inschakelen ofcourse… check mijn abbo’s) zodra je genoeg content hebt dan kunnen we beginnen met het plannen (en designen).

1. Werk met vaste rubrieken

Vaste rubrieken brengen structuur in je verhaal. Het produceren van content wordt gemakkelijker en de klant weet precies wat hij van jou kan verwachten. Ga je brainstormen over nieuwe content, denk dan in reeksen. Een training videoreeks of elke maand een blog over tips voor het sporten bijvoorbeeld. Zo maak je content waar mensen voor terugkomen. Als jij elke week met een vast iets komt, dan komen volgers daar ook voor terug.

2. Inspireer

Bezorg je volgers hun dagelijkse portie inspiratie. Met leuke ideeën of prachtige quotes maak je volgers enthousiast én bewijs je meteen je meerwaarde. Wat kunnen mensen doen met jouw product of dienst? Deel leuke recepten, deel trainingstips, en deel informatie over je producten.

3. Tips & Tricks

Jij bent de expert in jouw vakgebied. Dat betekent dat je meer kennis en kunde hebt dan je doelgroep. Vertaal je kennis naar handige tips & tricks waar je doelgroep iets mee kan! Dit kan in allerlei vormen. Lifehacks, handleidingen, instructies, do-it-yourself stappenplannen… alles waar de doelgroep vervolgens zelf mee aan de slag kan is welkom. Denk niet te moeilijk en maak het visueel! Bijvoorbeeld via Reels kan je dit heel leuk maar kort en krachtig in elkaar zetten.

4. Dezelfde content, maar net even anders

Goede content kan je vaker dan één keer gebruiken op social media. Post je organisch, dan is de kans groot dat niet iedereen je post de eerste keer heeft gezien of gelezen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je volgers dit irritant gaan vinden. Highlight telkens een ander onderdeel uit een artikel of plaats aan het einde van de maand een lijstje met de best gelezen artikelen. De social media content een (half)jaar later nog eens plaatsen – mits relevant! – kan ook prima. De social media-throwback is breed geaccepteerd. Doe dit bijvoorbeeld van je social media post die het best gescoord heeft het afgelopen jaar.

5. Memes als social media content

De memes en grappige plaatjes doen het altijd erg goed op social media, ook omdat je volgers van humor houden en zich ook in sommige situaties kunnen herkennen. Dus probeer af en toe ook een meme of een grappige post tussendoor te plaatsen.

6. Vraag je volgers om hun mening

Ga de interactie aan met je volgers. Betrek ze door vragen aan ze te stellen, laat ze ideeën delen en vraag om hun mening. Laat ze meedenken over nieuwe producten of verbeteringen. Zij voelen zich ‘belangrijk’ en jij weet weer precies waar je doelgroep om vraagt. Dus alleen maar voordelen!

7. Geef een kijkje achter de schermen

Waar ben jij als bedrijf mee bezig? Wie werken er? Kom je op leuke events?

8. Gebruik de vragen van je klanten

Ben je even inspiratieloos? Geef dan antwoord op de vragen van je klanten. Kijk via google analytys welke zoekopdrachten het meeste gebruikt worden of veel voorkomen op je website en probeer via je insta-posts dan antwoord te geven. Bijvoorbeeld met een: Wist je dat…..  en dan geef je tips of een stappenplan.

You may Also Like..

Instagram, niet alleen maar een foto app….

Instagram, niet alleen maar een foto app….

Toen Instagram net op de markt kwam was het alleen maar een app om je foto's op te delen. Maar tegenwoordig gaat het veel verder dan dat. Stories en Reels hebben hun intrede gemaakt en zijn eigenlijk een stuk populairder. Instagram topman Adam Mosseri gaf dit op...

Instagram; het algoritme

Instagram; het algoritme

Je hebt er vast wel vaker over gehoord; het algoritme. Maar wat is dat nou precies? Het algoritme is de manier waarop jij berichten op je tijdlijn krijgt te zien. Instagram houdt zich aan een aantal criteria en laat je de berichten dus niet in een chronologische...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

I´m Judy Garland

Delenit perfecto ne mel, facete utamur in mea, cum ceteros fuisset repudiandae eu. Delenit omittam philosophia per ea, eos te omnium discere. Nam adhuc percipit et. Viris comprehensam quo ea.

CATEGORIES